"הינשוף מת": ההודעה המפתיעה של אפליקציית השפות הפופולרית

בתרגיל שיווקי ברשתות החברתיות, הודיעה חברת דואלינגו על מותו של הקמע האייקוני שלה, הינשוף "דאו" • הינשוף הפך בשנים האחרונות לדמות מוכרת ברשת, שמגיבה לאירועים גלובליים ומשתתף בטרנדים ברשתות החברתיות • תוך פחות מ-24 שעות, הפוסט המודיע על מותו בטוויטר הגיע ל-50 מיליון משתמשים

הינשוף המת של דואולינגו
הינשוף המת של דואולינגו

הינשוף האייקוני של אפליקציית למידת השפות הפופולארית ביותר בעולם, דואלינגו, מת. כך הודיעה החברה אתמול בלילה בפוסטים ברשתות החברתיות. בפוסט נכתב כי "בלב כבד אנחנו מודיעים כי דאו, הידוע כינשוף של דואלינגו, מת", וכי הרשויות חוקרות את האירוע.

חדשות ההייטק | ישראלי הקים מיזם תיירות בספרד, והוא שווה כבר 2.7 מיליארד דולר
היעדים וההזדמנויות: הרבה זמן לא ראינו מחירי טיסות כאלה
מקרמיט ועד הארי וסאלי: הפרסומות הגדולות של גמר הסופרבול

מספר שעות לאחר מכן, החברה פרסמה ברשתות החברתיות הודעה נוספת: "תמשיכו לעקוב אחרי חשיפת האמת המזעזעת והאבסורדית של מותו בטרם עת".

View this post on Instagram

A post shared by Duolingo (@duolingo)

מדובר, כמובן, בתרגיל שיווקי שנועד להגביר את מעורבות משתמשים ברשתות החברתיות, להגביר מודעות למוצר, ואולי אפילו לרמוז על עיצוב חדש ללוגו או לציפור עצמה. צוות השיווק של החברה חתם את ההודעה בטון סרקסטי, עם המשפט "בכנות, הוא כנראה מת בזמן שחיכה שתשלים את השיעור שלך, אבל מה אנחנו יודעים".

קמפיין המשלב בין נושא המוות לשפה ההומוריסטית והקלילה הוא מהלך לא מפתיע לדואלינגו, שידועה בשיטות השיווק והפרסום שלה, בין אם בהודעות והתראות בתוך האפליקציה, הדוחקות במשתמשים להתחיל ללמוד שפות חדשות בניסוחים פאסיב-אגרסיבים, הודעות מאיימות אם משתמש לא ישלים את השיעור, או הפיכת הינשוף לדמות שמגיבה לאירועים גלובליים, משתתף בטרנדים ברשתות החברתיות ואף לועג למפורסמים, בצורה המדמה משתמש אמיתי ברשתות החברתיות, ולא צוות של אנליסטים ואנשי שיווק המפעילים את העמודים.

יום אחרי ההודעה הדרמטית, דואלינגו עוד לא פרסמו את הצעד הבא בקמפיין, אך ברשתות החברתיות כבר אפשר לראות שהתרגיל הצליח ובגדול.

תוך פחות מ-24 שעות, הפוסט המקורי בטוויטר הגיע ל-50 מיליון משתמשים, בטיקטוק לכ-69.5 אלף שיתופים, ובאינסטגרם קיבלה ההודעה כ-26 אלף תגובות.

חלק משתמשי הרשתות כבר הפנו אצבע מאשימה אל הראפר הקנדי דרייק, והזכירו כי רק לאחרונה הקמע העליב את הראפר במספר ציוצים. דואלינגו תרמו בעצמם להתפשטות התיאוריה ברשת, עם תגובה לאחד המעריצים כי "הרשויות בוחנות את מעורבותו של ראפר קנדי".

אך לא רק משתמשים פרטיים הצטרפו לקמפיין, חברות גדולות בעלות נוכחות רבה ברשתות החברתיות הגיבו לרכבת השיווק עם פוסטים משלהן המגיבים למוות, בהן חברת משחקי המחשב היילו, נטפליקס, חברת המדיה האמריקאית USA Today, ועוד.

בגלל טיקטוק: זינוק של 216% בלומדי המנדרינית

רק בחודש שעבר מניית החברה זינקה ב-7%, בעקבות זינוק של 216% בהרשמות ללמידת מנדרינית באפליקציה. זאת כתגובה לחשש מחסימת הרשת החברתית טיקטוק בארה"ב, ונדידת משתמשים רבים במדינה לאפליקציית רד-נוט, השייכת אף היא לבעלים של טיקטוק, אך מתנהלת כולה במנדרינית.

דואלינגו , הנסחרת בבורסה בניו יורק, מציעה קורסים ללומי 42 שפות, ואת השפות הפופולאריות ביותר שלה, ספרדית וצרפתית, לומדים 48.8 מיליון, ו-27.3 מיליון משתמשים, בהתאמה.

ב-2024 מניית החברה זינקה ב-43%, ומתחילת השנה הוסיפה החברה כ-17%.