{25} {26} {29} {30} {27} {28}
מייסדים: אסף מלוכנא, שחר חן
משקיעים: קומרה קפיטל, לייטספיד, אינסייט, פיטנגו
שנת הקמה 2016 עובדים 94 גיוסי הון 110 מיליון דולר
ההבדל בין טכנאי מנוסה לעובד חדש שנשלח לתקן תקלה הוא קריטי. באקוונט (Aquant) מבקשים לרכז ידע ולאפשר גם לטכנאי חסר ניסיון לקבל מידע מהיר ויעיל המסתמך על ניסיונם של טכנאים ותיקים ומיומנים - ממכונות כביסה ועד מכשור רפואי.
"אנחנו מאפשרים לקחת עובד שהוא פחות מיומן ולכן 'יותר זול', וגורמים לו להיות יעיל בדיוק כמו עובד ותיק ומנוסה", אומר שחר חן, שהקים את אקוונט יחד עם אסף מלוכנא אחרי יותר מעשור של עבודה משותפת והיכרות עם שוק ה-Service. השניים עבדו יחד במפתחת התוכנה לניהול משאבי שירות קליקסופטוור, לפני רכישתה על-ידי סיילספורס. "הבעיה מצאה אותנו יותר מאשר אנחנו אותה", אומר מלוכנא. "קליקסופטוור פתרה את בעיית שיבוץ המשימות לסוכן הנוסע. אנחנו הבנו שחלק מהמשימות לא היו צריכות להיות שם מההתחלה. גילינו ש-25% מהן הם ביקורים חוזרים". חן מוסיף, כי "המוצר של אקוונט הוא מוצר משלים למה שעשינו בקליקסופטוור, והיום יש לנו שיתוף פעולה עם סיילספורס".
התזה שלהם הייתה שאם לעובד יש ניסיון, כנראה שהידע גם מתועד איפשהו. כשבדקו גילו שבמרבית המקרים המידע קיים, אך לא באופן מסודר. חן: "אנחנו מקימים 'סופר סט' של ידע. כך גילינו ש-80% מהדאטה נשמר בכלל כטקסט חופשי. באקוונט יודעים להשתמש בו גם כך. אנחנו לוקחים את כל התקלות שאי פעם דווחו על-ידי לקוחות ובונים קטלוג. הצד השני של המשוואה הוא טכנאים שיוצאים לשטח. בסוף התיקון הם מסבירים מה עשו. גם את הצד הזה אנחנו מנתחים ומבינים מה הם עשו באמצעות טכנולוגיית ניתוח שפה בבינה מלאכותית".
המידע משמש גם את המוקדנים במוקד השירות, שיכולים לפעמים לקצר את התהליך עוד יותר ולתת פתרון מרחוק. "אנחנו שואפים לשכפל את המידע ברמה כזו שכל אחד בארגון יוכל תוך 20 שניות לטפל בבעיות כמו מי שעובד בארגון 20 שנה", אומרים באקוונט.
"אנחנו מוכרים לכל חברה שנותנת שירות על מכונה, ממכונות כביסה ועד מטוסים, או מכונות לגילוי מוקדם של סרטן. כולן רצות אותן מערכות דאטה. הניתוח נעשה בצורה חכמה על-ידי כלים שפיתחנו. אנחנו מבקשים מהלקוחות 'לזרוק' עלינו את המידע כפי שהוא. היום אנחנו מעלים את הלקוחות הגדולים לאוויר תוך 11 שבועות מרגע שמתחילים פרויקט, ואת הלקוחות היותר קטנים ב-5-6 שבועות".
הלקוחות הם גם חברות שמייצרות, כמו למשל סימנס וגם חברות כמו הום דיפו שמהן אפשר לשכור כלים והן מפעילות גם טכנאים שנותנים שירות. "רוב הלקוחות שלנו בארה"ב", אומר מלוכנא. "הקמנו את החברה כשגרנו שם. היום בערך 85% מהלקוחות הם בצפון אמריקה. יש לנו כמה לקוחות ישראלים בהם אורבוטק, ובשנה וחצי האחרונות נכנסו גם לקוחות אירופיים. רק עכשיו רשמית אנחנו לנכנסים לאירופה חזק ופותחים משרדים, מה שקצת התעכב בגלל הקורונה. היום אנחנו מעסיקים 90 עובדים, חציים בארה"ב וחציים בישראל".
על המתחרים ממעטים השניים לדבר. "זה תחום שמעט סטארט-אפים נכנסים אליו, אלא אם הם באים עם המון ידע", אומר חן. הם מתגאים בלקוחות מעולם הרפואה כמו בקטון דיקנסון, שהצטרפו במהלך 2020. "חמש מתוך עשר חברות המדיקל הגדולות עושות שימוש במערכת שלנו", הם אומרים.