{25} {26} {29} {30} {27} {28}
מייסדים: רון גורה, יונתן ברגמן
משקיעים: שי וינינגר, מיכה קאופמן, אלף, ג'נרל קתליסט, אנטרי
שנת הקמה: 2020 עובדים: 39 גיוסי הון: 43 מיליון דולר
הסטארט-אפ אמפת'י (Empathy) מציע פתרון להתמודדות עם האתגר הוודאי מכולם - המוות. אמפת'י מלווה את האבלים צעד צעד, בדרך להתמודדות עם המציאות החדשה ובעיקר עם סבך הביורוקרטיה.
למייסדי אמפת'י, רון גורה (מנכ"ל) ויונתן (יון) ברגמן (CTO), ניסיון עשיר בעולם היזמות והטכנולוגיה. אחרי שגורה מכר ב-2011 את הסטארט-אפ "דה גיפט פרוג'קט" לאיביי, הוא ניהל את מרכז החדשנות של ענקית הקמעונאות בישראל, ובהמשך כיהן כבכיר בפייפאל וב-WeWork. ברגמן כיהן לצדו בתפקידים שונים בחברות אלו לאורך העשור.
השאלות הקשורות לסוף החיים ליוו את גורה לאורך חייו, החל ממות אחיו בגיל צעיר מאוד. כשהיה מנהל צעיר באיביי, הוא מספר, "עובד בכיר שלי בסן חוזה איבד את אשתו. ניסיתי להיות מנהל טוב וקולגה, ולהקשיב לו. רק אז הבנתי כמה שאני לא מבין. חודשיים אחרי ההלוויה הבנאדם עדיין לא תפקד. כשנסעתי לבקר אותו ראיתי ערימת ניירת, וזה הוויז'ואל שהכי חקוק לי בראש. אז הבנתי שצריך לפתור את זה".
כישראלים, סבור גורה, קשה לנו לקלוט את סדרי הגודל של הבור הביורוקרטי שעמו צריכים השארים להתמודד בארה"ב. למשל, "אם את לא מתקשרת לסושיאל סקיוריטי לעדכן שמישהו נפטר, את נקנסת, כי יוצאים מנקודת הנחה שאי הדיווח הוא כדי לקבל תשלומים במקומו", מסביר גורה.
לדבריו, "כדי לדעת מה לעשות עם ביטוח החיים, הפנסיה, אתה צריך לבדוק אם מגיעות לך זכויות, לבטל מינויים וכרטיסי אשראי של המנוח לצד שלל משימות לטיפול בבית. בכל כך הרבה דברים ביומיום אנחנו נעזרים בטכנולוגיה, אבל כשאנחנו מגיעים לנקודה שבה אנחנו הכי זקוקים לעזרה, אף אחד לא נכנס לשם. הסיבה היא לא חסם טכנולוגי וגם לא רק חסם ביורוקרטי או רגולטורי. זו בעיקר הסלידה ממשהו שקל להדחיק". היקפה של תעשיית סוף החיים הזו, מעריכים בחברה, הוא כ-100 מיליארד דולר.
אחרי מילוי ראשוני של שאלון הכרות, עולות משימות יומיות (לדוגמה, צילום מסמכים כתעודת פטירה, ושליחתם לגורמים המתאימים דרך האפליקציה). באפליקציה ניתן להזין עדכונים על מצב הרוח ועבור מי שזקוק לכך, מפעילה אמפת'י מוקד 24/7 של יועצי אבל שעברו הכשרה ייעודית, והם מלווים על-ידי מומחה האבל דיוויד קסלר, שלדברי גורה הוא "האוטוריטה המשמעותית בתחום".
השימוש באפליקציה הוא חינם בחודש הראשון, ואחריו בתשלום חד פעמי של 65 דולר. "יש לנו שיתופי פעולה מרכזיים עם רשתות הוספיס גדולות, חברת ביטוח החיים ניו יורק לייף, וחברות להלוויות. הם קונים עבור הפונים אליהם גם את אמפת'י. זה באמת ביטוח חיים - כבר היום אנחנו חוסכים למשתמשים באפליקציה יותר מ-200 שעות התעסקות, ומתכוונים להכפיל זאת, וזה בלי לדבר על כמות הטעויות שאנשים עושים כשהם פועלים בדרך הרגילה".
לצד שיתופי הפעולה, הצמיחה המשמעותית של אמפת'י הייתה אחרי הגיוסים. החברה גייסה 13 מיליון דולר בסבב גיוס ההון הראשוני (סיד), ו-30 מיליון דולר בסבב A בספטמבר האחרון. עם המשקיעים בחברה נמנים בין היתר היזמים שי וינינגר ומיכה קאופמן (למונייד ופייבר). החברה הצעירה מעסיקה כ-40 עובדים, 30 מהם עובדי פיתוח ושיווק בתל אביב.