תחום: מסחר אלקטרוני
גיוסים: 7 מיליון דולר
פלטפורמה אינטרנטית המקשרת בין בעלי נכסים לאנשים המעוניינים לערוך אירועים חווייתיים. המיזם נולד בעקבות מחקר אקדמי שערכו השתיים, ובו בחנו כיצד חללים מכילים היום בני אדם, ולהפך. תוך כדי המחקר החליטו לבדוק את הדברים בשטח. "כשמשהו מתבשל בתוכך ואתה כל כך להוט ומאמין בו, אתה פשוט קופץ למים. זה משהו חייתי בתוכך, ואתה מוכן לעשות המון ויתורים בשביל זה", אומרת גרסטנר.
גרסטנר: "צילמנו פרויקט שנקרא ‘אפשרות של בית’, ותוך כדי חשבנו שאם Airbnb הפך את הבית למלון, אין כל סיבה שלא נשמיש חללים נוספים לאירועים, מסיבות, לוקיישנים או ימי צילום. הרעיון נבע מכך שבשעות שאנחנו לא נמצאים בחלל (בית, גלריה, מפעל או כנסייה) אפשר להשתמש בו לצרכים אחרים. זה שימוש ירוק שהוא מעבר לבנייה ירוקה".
גרסטנר: "נכנסנו לאקסלרטור, ואחרי שלושה חודשים הקמנו אתר בסיסי שהיה מאוד ‘פייק’ - הטלפון באתר הוביל אלינו, אנחנו היינו מכתתות רגליים מנכס לנכס, מצלמות ומעלות את הנכס לאתר.
"האתר עבד בהתחלה רק בארץ, והיו בו כ–100 נכסים בלבד. ב–2014 כבר היו לנו 50 נכסים בניו יורק, והיום אנחנו עם 2,500 נכסים בניו יורק, סן פרנסיסקו, שיקגו, מיאמי ולוס אנג’לס. בנוסף, הוספנו פיצ’רים לניהול הנכס".
גרסטנר: "אנחנו לא מגיעות מ–8200, ולאנשים היה קשה לתת אמון במיזם שמבוסס על חללים גשמיים ולא וירטואליים. עד שמצאנו משקיעים פעלנו במימון עצמי. אני חתמתי בלשכה, ולאחר מכן התקיימנו מחסכונות".
בירן: "ההבנה העמוקה שאני מוכנה להיכשל. הגעתי ליזמות הטכנולוגית מרקע שונה, שבו הרגשתי ביטחון רב.
"נכנסתי לעולם חדש ולא מוכר. היכולת שלי להאמין בעצמי מצד אחד, ולאמץ את הפחד והרשות לטעות מצד שני, שחררו אותי לקבל את הלא נודע, ובעקבות זאת להעז לעשות דברים גדולים משחשבתי שאני מסוגלת להם".
בירן: "העשייה הזריזה, העקבית והמאומצת היא שעומדת בבסיס התהליך. עשייה, תסכול, עשייה, סיפוק, עשייה וכן הלאה. דברים לא קורים מלשבת ולדבר על כוס קפה. צריך לקום ולעבוד קשה יום יום, בהתמדה ובאמונה. הדלק שמזין את התהליך עבורי הוא הלמידה וההנאה מהדרך עצמה".
גרסטנר: "יש המון רעיונות למיזמים מגניבים שאין בהם צורך. צריך לחקור המון לפני שמתחילים. בנוסף, לקחנו חבר’ה שעזרו לנו לכתוב את ההצעה העסקית.
"העצה הכי טובה שאני יכולה לתת היא לא לזלזל בדאטה. בהתחלה לא האמנו בזה, פעלנו מתוך תחושות בטן וההבנה שלנו, אבל יש משהו במספרים שמשנה את התפיסה. אם מיליון יוזרים השתמשו בזה, זה נכון, ואם אף אחד לא נכנס למייל שיווקי מסוים, זה אומר שמשהו לא עובד שם".
גרסטנר: "חשוב מאוד לדעת עם מי אתה עובד. אני לא מאמינה בלעשות לבד, צריך לדעת לשחרר ולמצוא את האדם שיוציא ממך את הכי טוב שלך, ולהפך. אחד היועצים אמר לנו משהו שהולך איתי: יזמות היא כמו מסע עם ואן, שבכל פעם פותחים את הדלת ומכניסים אליו מישהו נוסף, אז צריך לחשוב איזה אנשים אתה מביא, כי בסופו של דבר החומר האנושי יכול לבנות או להרוס הכול".
"בכל תקופה של גיוסים, בכל פעם שעושים את הפיץ’ ואתה מקבל סירוב, יש תחושה של עוד כישלון קטן, וזה יכול לשבור. יש תקופות שאתה באמת נשבר, אבל כשיש שותפות, בכל פעם שמישהו מאיתנו נופל יש מי שירים אותו, ויאמין ביחד איתו שיהיה בסדר.
"צריך להבין שכישלון זה להבין מה אני לא אוהב לאכול, כדי לדעת מה אני כן. כשאתה בונה בניין לא נכון, שם עמוד במקום לא נכון - או שהבניין ייפול או שתצטרך לחכות עד שהבניין יהיה מוכן כדי לראות שהזרימה בכניסה לא נכונה. במקרה של מיזם, הכישלונות גמישים ומדידים מאוד, וניתן לשנות את הדברים שלא עבדו מהר מאוד".