אלוף (מיל') דן הראל ויו"ר קרן התשתיות אלומה, אורי יוגב, שוחחו בפאנל על האתגרים הביטחוניים, הכלכליים והגיאופוליטיים בעקבות ה־7 באוקטובר • השניים הסכימו כי המשק חזק, אך שהממשלה צריכה לקבל החלטות כדי שהמצב יישאר כך: "חייבים לשפר את הבירוקרטיה והרגולציה בישראל"
לדברי יו"ר התנועה עו"ד ד"ר אליעד שרגא: "היום הגענו להידברות עם המדינה על הדרך שבה גם יישמר ביטחון המדינה לאור התצהירים החסויים שהגשנו לביהמ"ש העליון. במקביל גם ביקשנו שתתבצע חקירה על כך שהודלף תצהיר מאגד התצהירים שהגשנו"
אתמול דווח בערוץ 12 שמנכ"ל משרד הביטחון לשעבר דן הראל אמר את הדברים בתצהיר לביהמ"ש העליון • לפי הפרסום, לאורך תצהירו חוזר הראל ומדגיש את התערבותו החריגה והדרישה של נתניהו • מטעמו של נתניהו נמסר: "אטריות קרות. הראל כבר נחקר ב-2017 ונמצא שאין בעדותו דבר"
אז למה פרויקט החשמול נהפך לכישלון • כי בסופו של דבר הפרויקט נשאר בידי הרכבת, וזו בחרה קבלן אחד לביצוע כל עבודות החשמול • בנוסף, ההצעה הזוכה הייתה לא ריאלית. לא רק המחיר היה זול באופן חשוד, גם ההסכם שהטיל על הקבלן את האחריות בצורה לא הוגנת – היה טוב מדי
הראל הודיע על התפטרותו המיידית יום לאחר דיון שעסק בעתיד פרויקט חשמול הרכבות, שהיקפו עומד על 12 מיליארד שקל • מה קרה בדיון ומה המשמעויות לפרויקט הדגל של הרכבת, שישפיע על הנוסעים בשנים הקרובות
הראל הודיע לחברי הדירקטוריון כי הוא פורש "בשל תחושת מיצוי ורצון להקדיש זמן למשפחתו וענייניו הפרטיים" • מועד עזיבתו הרשמי טרם נקבע
שר החוץ הטרי ישראל כ"ץ חנך היום את התחנה ה-69 של רכבת ישראל, במזכרת בתיה • בהקמת התחנה הושקעו יותר מ-60 מיליון שקל • תנועת הרכבות בתחנה תהיה דלילה יחסית עם רכבת בשעה לכל כיוון
במכתב שפורסם בתקשורת הביע מנכ"ל שחר איילון תמיהה על כך שבחודש אוקטובר קיבל ציון 9 על תפקודו ובתוך זמן קצר הוחלט להדיחו • אלא שהציון ניתן בכלל על שנת 2017 ומתברר שהדירקטורים סברו שאף הגיע לו ניקוד נמוך יותר, אך חשבו שלא ראוי שיינתן לו ציון נמוך מזה שנתן לעובדיו
יו"ר רכבת ישראל דן הראל שביקש להדיח את המנכ"ל שחר איילון השיג את מטרתו • היום הודיעו השניים כי הגיעו להסכמה הדדית לפיה איילון יסיים את תפקידו בעוד שלושה חודשים • כעת חובת ההוכחה על הנהלת הרכבת שתצטרך לספק מענה לחובות הכבדים ולקשיים התפעוליים
למרות מכתב האזהרה החריף ששיגר הבוקר לחברי הדירקטוריון, הדיון בדירקטוריון הרכבת על הדחתו של המנכ"ל התקיים כרגיל, ואיילון לא הורשה להיכנס אליו
ישיבת הדירקטוריון בנוגע להמשך כהונתו של שחר איילון כמנכ"ל הרכבת הוקדמה באופן תמוה להיום, ואיילון טוען כי כלל לא זומן לפגישה, ולכן לא תהיה לו הזדמנות להגיב לנאמר בפגישה • הוא מגדיר את ניסיון הדחתו ואת הקדמת הישיבה כ"מחטף" ו"איבוד עשתונות של היו"ר דן הראל"
אביחי מנדלבליטאורי יוגבבג"ץבנימין נתניהוישראל במלחמהכלכלת ישראלמיכל פרנק מערכת הביטחוןפרשת הצוללותקרן אלומה