התחרות, שתקרא על שם מי שנחשבת לכוהנת אנשי הקריאייטיב לדורותיו, תרצה גרנות ז"ל, אמורה להיות תחרות עצמאית, שאיננה תלויה במשרדי הפרסום שמטרתה להוקיר ולקדם את הקריאייטיב בישראל
בענף הפרסום חוששים שהחלטת מקאן להגיש קרוב למחצית מכלל העבודות לתחרות האפ"י עלולה להרתיע משרדים אחרים מלהגיש עבודות ובכך להכחיד את התחרות • "הגיוני שלמשרדים גדולים יש עבודות, אבל לא הגיוני שמקאן יגיש פי שניים מאדלר ופי שלושה מגיתם. עושים זה כדי להציף את התחרות בדברים שלא באמת ראויים - וזה יוצר תחושה של מסחרה"
החרמת תחרות קקטוס הזהב השנה חיסלה את האפשרות היחידה שנותרה למדוד את תעשיית הפרסום • קדמה לכך הדרישה של איגוד חברות הפרסום שיפעת בקרת פרסום תפסיק לפרסם את הדירוגים שלה • כך הפך ענף כל-כך חשוב לכזה שפועל מתחת לרדאר • מגזין פירמה משרדי פרסום
כדי למשוך אנשים יותר יצירתיים למשרדי הפרסום, נדרשת אותה גאוות יחידה שנוצרת, בין היתר, מכך שנותנים להם במה להופיע עליה וגביע קדוש לשאוף אליו. לכן, קקטוס הזהב הוא הקמפיין הארגוני הפנימי הטוב ביותר שיש למנהל לתת לעובדיו • פרשנות
ההחלטה התקבלה במסגרת ישיבת חירום שכינס איגוד חברות הפרסום בניסיון לשכנע את משרדי הפרסום מקאן ת"א, ראובני-פרידן ויהושע TBWA, שבחרו לא להתמודד השנה, לחזור בהם; אולם נראה כי המשרדים נחושים בדעתם שלא להתמודד
יובל וינגסט, מנכ"ל משותף בגיתם BBDO: "גיתם מכירה בחשיבות הטקס, אך בנסיבות שנוצרו קשה לקיים את התחרות" • מנכ"ל איגוד חברות הפרסום לא קיבל את הבקשה, וגיתם צפויה לפרוש מהקקטוס
ל"גלובס" נודע כי לפחות 4 ממשרדי הפרסום הגדולים לא מתכוונים לקחת חלק בתחרות, שאמורה להיות חלון הראווה של עבודות הקריאייטיב בישראל
איש הקריאייטיב הוותיק שהצטרף כשותף למשרד ברוקנר-יער-לוי שוכנע ע"י האיגוד לקבל את תפקיד יו"ר התחרות
בימים אלה מגבש איגוד חברות הפרסום את ועדת הקקטוס, שאמורה לעבור מחדש על התקנון ולבחון אם נדרשים שינויים ■ בשלב זה מסתמן כי יגאל שמיר , ששימש בשנים האחרונות כיו"ר הוועדה, אינו מעוניין להמשיך ■ לאחרונה נעשתה פנייה ליורם לוי, אך הוא עדיין לא החליט
אמש הודיע פובליסיס העולמית על הסרת איסור ההשתתפות בתחרויות ■ מתחרות קאן הבאה: תחרות קקטוס הזהב תתקיים היוני והמשרדים יוכלו לקחת בה חלק
לשני המשרדים אותו ניקוד (39 נקודות) אך התפלגות זכיות שונה: לאדלר יותר פרסי זהב וכסף, לבאומן יותר ארד ■ גיתם במקום השלישי ■ ליאו ברנט רשם זכיות נאות והגיע למקום הרביעי
באומן מוביל עם 34 עבודות, אחריו אדלר-חומסקי עם 28 ■ למרות שמקאן וראובני-פרידן לא הגישו עבודות, התחרות נותרה ברובה מגרש המשחקים של המשרדים הגדולים
עמית משיח: התחרות עוסקת במאבקי כוחות פנים-ברנז'איים שאינם תורמים ומקדמים את לקוחות משרדי הפרסום ואף לא מצוינות קריאטיבית
באומן צובר 50 נקודות ומספר ניכר של מדליות ■ מפתיעים: גיתם במקום השני עם 31 נקודות, וענבר-מרחב במקום החמישי עם 8 מדליות
למשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי יש 35 מועמדויות בתחרות, לעומת 16 מועמדויות למקאן ו-14 לאדלר-חומסקי
(עדכון) - באומן זכה ב-26 פרסים, מתוכם שני פרסי זהב - אחד מהם הוא גם גרנד קקטוס, 13 פרסי כסף ו-11 פרסי ארד ■ במקום השני ובפער משמעותי: אדלר-חומסקי
פרסוםקריאייטיבתחרותתרצה גרנות