פרטי ההצעה עדיין לא ידועים • בתחילת החודש נסוגה אל על מהצעתה לרכישת חברת כרטיסי האשראי לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל • נכון לעכשיו, מנורה מבטחים נותרה לבדה במרוץ
רן עוז מציין כי מה שנראה כמו עלייה בהכנסות בתחום כמו מזון, תיירות וביטוח, מעידה על עליית מחירים, ולא על גידול בביקושים • מנגד, הוא מוסיף נקודת אור - ברבעון השלישי ולאחריו החלה צמיחה אמיתית במשק
עמית שגיא, סמנכ"ל השיווק של ישראכרט, דיבר בכנס אחריות עסקית של גלובס על החשיבות של השקעה בתחום ה-ESG, והציג מודל להטמעת אסטרטגיית ESG ברת־קיימא בארגונים • שגיא: "אנחנו ניזונים מהסביבה ומהקהילה, ואנחנו חייבים להחזיר"
בעלי המניות צפויים להצביע ב-17 בדצמבר הקרוב על הסכם ההשקעה של מנורה מבטחים בחברה • על ההסכם לקבל גם את אישור הרגולטורים, בעיקרם הפיקוח על הבנקים ורשות התחרות
לאחר שדירקטוריון חברת כרטיסי האשראי אישר את מכירת השליטה לידי מנורה מבטחים, עדיין נותרו מספר אתגרים בדרך לאישור העסקה • בין היתר סוגיות מבנה הרכישה, תשלומי המס שיחולו על בעלי המניות בישראכרט, ההחזקה של חברות זרות בקבוצת הביטוח והצורך לקבל את אישור רשות התחרות, שכבר הכשילה עסקה קודמת למכירת ישראכרט
תשובה, שעסקיו נקלעו לקשיים בימי הקורונה, חזר לעמוד על רגליים עסקיות איתנות תודות לגאות בעסקי האנרגיה של קבוצת דלק בשליטתו • לאחר שנדרש בעבר למכירת נכסים בהיקף של מיליארדי שקלים כדי לייצב את עסקיו, הוא חוזר לצד שקונה עסקים, גם אם בצורה מדודה: "התיאבון שלו לעסקאות מעולם לא נחלש, מה שהשתנה זה ההתאוששות החדה בעסקיו", מסביר גורם בשוק
לאחר סבב מגעים מואץ שהתנהל היום, אישר דירקטוריון ישראכרט בראשות תמר יסעור את פרטיו והערב נחתם ההסכם • לאחר שאל על נסוגה מהצעתה, מנורה נותרה המתמודדת היחידה בפועל על רכישת השליטה • לאחר אישור בעלי המניות, העסקה דורשת את אישורי רשות התחרות ובנק ישראל
שבועיים בלבד לאחר שהגישה הצעה לרכישת השליטה בחברת כרטיסי האשראי לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל, חזרה בה אל על מההצעה בשל "סד הזמנים הקצר שנקבע על ידי ישראכרט"
מערכת שב"א, שמספקת את התקשורת בין גופי הסליקה השונים בעת ביצוע חיובים בכרטיסי אשראי, חוותה הבוקר שיבושים ומנעה סליקה של עסקאות, אולם כעת התקלה תוקנה • שב"א: התקלה הייתה מתקפת סייבר
חברת התעופה מנסה למנף את מחירי הכרטיסים הגבוהים שהובילו לתקופת שיא בעסקיה לרכישת ענק של מובילת שוק כרטיסי האשראי • אלא שתקנות בנק ישראל לגבי היתר שליטה בגופים פיננסיים, כולל דרישת הון עצמי שאל על רחוקה מלעמוד בה, וחששות מריכוזיות בשוק כרטיסי האשראי, עלולים לטרפד את המהלך
אל על מצטרפת למרוץ לרכישת חברת כרטיסי האשראי בשיעור החזקה גבוה מההצעות האחרות • במכתב ששלחה היום להנהלת החברה היא מבקשת לקבוע פגישה עם חברי הנהלת ישראכרט עם צאת החג "בכדי לקדם נמרצות וללא שום דיחוי את ההסכם"
זהו הניסיון השני של מנורה מבטחים להשתלט על חברת כרטיסי האשראי • ההצעה שמסרה היום נמוכה יותר מזו שהוגשה לרכישת ישראכרט לפני שנה ע"י חברת הביטוח הראל, וזאת בין היתר בשל המלחמה ומצב המשק • ההצעה גבוהה ב-20% ביחס לערב תחילת המו"מ בנושא • אם העסקה תצא לפועל, מנורה תחזיק ב-32% מהון המניות של ישראכרט ובגרעין השליטה
בחברות הביטוח מנסים לגדר את הסיכונים בשוק ההון, קמעונאים מבקשים לשפר את מועדוני הלקוחות, ובני אלג'ם רוצה לחזור להשקיע בישראל • המועמדים לרכישת ישראכרט והאינטרסים
הקרב על השליטה ישראכרט עולה מדרגה, כאשר איש העסקים בני אלג'ם שוקל להשתלט על החברה • במקביל מספר קמעונאים גדולים עשויים לחבור יחד למעין שותפות שתרכוש את חברת כרטיסי האשראי • כרגע על המדף ישנן שתי הצעות רשמיות להשתלטות על ישראכרט - אחת ממנורה מבטחים והשנייה מחברת ווישור גלובלטק
מדובר בדפוס חוזר לאחרונה: משקיע גדול מגיע לחברה ללא גרעין שליטה, רוכש כמה עשרות אחוזים מהמניות, והופך לבעל הבית בפועל • לא פחות מהרוכש, הגופים המוסדיים שמוכרים את המניות דוחפים את המגמה כדי ליהנות מבעלי שליטה שידאגו להצפת ערך אגרסיבית
חברת הביטוח הדיגיטלית הציעה להשקיע סכום שיוביל להחזקה של 30% בישראכרט • שווי השוק של החברה עומד על כ-360 מיליון שקל, בעוד שישראכרט תפתח את שבוע המסחר לפי שווי של 2.7 מיליארד שקל • בהצעה נכתב: "רואים את הצעתנו כשיתוף פעולה אסטרטגי ולא כהשקעה פיננסית בלבד"
בנק ישראלהאחים נאויהמומלצותרשות התחרותהראל ביטוחישראל במלחמהכרטיסי אשראימיזוגים ורכישותמנורה מבטחיםרן עוז