אנבידיה | שאלות ותשובות

מניית אנבידיה לא מפסיקה לזנק? זאת התחזית של בנק אוף אמריקה

ענקית השבבים זינקה בשלושת ימי המסחר האחרונים ביותר מ־20% לשווי שוק של 2.8 טריליון דולר - נושפת בעורפן של שתי החברות הגדולות בעולם • מה הוביל לקפיצה האחרונה, מה צופים המומחים להמשך ואיך כל זה משפיע על ישראל?

מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג / צילום: באדיבות אנבידיה
מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג / צילום: באדיבות אנבידיה

בשנתיים האחרונות נראה שאין שיא שאנבידיה לא יודעת לשבור. פעם אחר פעם, דוח אחר דוח, היא מהממת את השוק ובשבוע האחרון היא עשתה זאת שוב - פעמיים.

מנהל ההשקעות שבטוח שענקיות הטכנולוגיה לא ימשיכו להוביל בעשורים הבאים
כך הגיב מנכ"ל אלביט מערכות כשנשאל על החרם השקט של המשקיעים הזרים  

אחרי פרסום הדוחות הכספיים של ענקית השבבים בשבוע שעבר, מניית החברה עקפה את רף ה־1,000 דולר למניה ומאז היא רק ממשיכה לעלות. בשבוע האחרון מניית אנבידיה זינקה בכ־20% לשווי שוק של 2.8 טריליון דולר. בינתיים המספר הזה מציב את אנבידיה בתור החברה השלישית בגודלה בעולם, שנושפת בעורפן של מיקרוסופט (3.2 טריליון דולר) ואפל (2.9) טריליון דולר. נזכיר כי את רף 2 טריליון הדולר אנבידיה עקפה רק לפני שלושה חודשים. עם זאת, את המסחר ביום רביעי אנבידיה פתחה בירידות חדות של כ־2%.

מה עומר מאחורי הזינוק האחרון? לאן פניה של ענקית השבבים? ואיך גם בישראל מרוויחים מהמניה הלוהטת בוול סטריט?

מה גרם לזינוק האחרון במניה?

רק ביום שלישי מניית אנבידיה זינקה ביותר מ־7%. זאת, למרות שלא פורסמו דיווחים חדשים מצד החברה שעשויים היו להוביל לעליות במחיר המניה. יתרה מכך, פורסמו מספר דיווחים על כוונת נושאי משרה באנבידיה למכור חלקים קטנים מהחזקותיהם.

עם זאת, דיווח במגזין הכלכלי בארונס קישר בין העלייה במניית אנבידיה לגיוס ההון של הסטארט־אפ xAI של אילון מאסק. הסטארט־אפ מתחום הבינה המלאכותית גייס 6 מיליארד דולר לפי שווי של 24 מיליארד דולר אחרי הכסף ובבארונס העריכו שאנבידיה עשויה ליהנות מכך כספקית שבבים ל־AI. בנוסף, ישנם דיווחים לפיהם מאסק מתכנן להשתמש בשבבי אנבידיה לבניית מחשב העל שיעמוד מאחורי הצ'אטבוט שמפתח הסטארט־אפ שלו.

אבל ייתכן גם שהזינוק הנוכחי הוא המשך של תגובת השוק לדוחות הכספיים של החברה שפורסמו ביום רביעי שעבר. שנת הכספים של אנבידיה שונה מהשנה הקלנדרית ומסתיימת בסוף ינואר כך שהדיווח האחרון נוגע לחודשים פברואר־אפריל. כמו בכל רבעון בשנתיים האחרונות, גם ברבעון הראשון של 2024 החברה עקפה את תחזיות השוק עם הכנסות של 26 מיליארד דולר, צמיחה של 262% ביחס לרבעון המקביל, כולל הכנסות שיא מתחום הדאטה סנטר; הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) צמח ב־628% ל־14.9 מיליארד דולר, ועל בסיס Non־GAAP הרווח היה 15.2 מיליארד דולר, עלייה של 462%. התוצאות מגיעות על רקע הביקוש למעבדי בינה מלאכותית, תחום בו אנבידיה מציעה פתרונות ייחודיים.

ג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד החברה אמר עם פרסום הדוחות: "המהפכה התעשייתית הבא החלה - חברות ומדינות משתפות פעולה עם אנבידיה לשדרג דאטה סנטרים מסורתיים ולבנות דאטה סנטרים מסוג חדש, מעבדות AI, כדי לייצר סחורה מסוג חדש, בינה מלאכותית".

אחת הבשורות הדרמטיות שיצאה באותו ערב, ויכולה גם היא להשפיע על העלייה במניה היא ההכרזה על ספליט. ב־7 ביוני, יום שישי הבא, מניות אנבידיה יפוצלו ביחס של 1 ל־10. כלומר, כל מניה תפוצל ל־10 מניות והמניה תתחיל להיסחר במחיר החדש ב־10 ביוני.

פיצול מניות הוא פרקטיקה נהוגה בשוק ההון, לרוב אחרי קפיצות גדולות במחירי מניות. למעשה, רוב ענקיות הטכנולוגיה כולל אפל, טסלה, אמזון וגוגל ביצעו ספליט בשנים האחרונות וחלקן גם לא בפעם הראשונה. הספליט הופך את מחיר המניה לנגיש יותר ולכן אמור להגדיל את היקפי המסחר בה. כך למשל, אם כיום מניית אנבידיה עולה 1,140 דולר, החל מיום שני בעוד שבוע וחצי מניה אחת תעלה 114 דולר, אבל תשקף חלק קטן יותר מהבעלות בחברה.

ייתכן שהעלייה הנוכחית במניה נובעת גם מציפיה לכסף חדש, אולי של משקיעים קטנים יותר, שמניית אנבידיה תהפוך נגישה יותתר עבורם. נזכיר כי רק לפני שנה וחצי, בינואר 2023, מניית אנבידיה נסחרה במחיר של כ־140 דולר.

מה המומחים מעריכים שיקרה מכאן?

קונצנזוס האנליסטים מצביע על כך שגם כשהיא בשיא של כל הזמנים, יש למניית אנבידיה עוד לאן לעלות. לפי נתונים המתפרסמים בוול סטריט ג'ורנל, מתוך 62 אנליסטים שמסקרים את המניה, 56 מחזיקים בהמלצות חיוביות ("קנייה" ו"תשואת יתר") ועוד 6 נייטרליים ("החזק"). אין אף אנליסט שממליץ בשלב זה למכור את המניה. עם זאת, הריצה המהירה של המניה הובילה לכך שמחיר היעד הממוצע בו נוקבים האנליסטים מתקשה להדביק את הקצב של אנבידיה והוא משקף היום פרמיה של כ־3% בלבד לעומת מחיר השוק.

בשבוע שעבר בנק אוף אמריקה העלה את מחיר היעד שלו לאנבידיה ב־20%, מ־1,100 דולר ל־1,320 דולר - פרמיה של כ־16% על המחיר היום. כלכלני הבנק כתבו שמניית אנבידיה היא הבחירה המועדפת עליהם בסקטור, בשל שילוב יוצא דופן של מספר גורמים, ביניהם יכולתה להמשיך ולהחזיק בנתח שוק של מעל 80% בשוק של האצת ה־AI שעשוי לגדול להערכתם ל־300 מיליארד דולר עד 2030 ומפת דרכים להשקת מוצרים עתידיים.

"אנבידיה לא רק צומחת במכירות במהירות גבוה יותר מכל חברת ענק אחרת", כתבו כלכלני בנק אוף אמריקה. "בקצב הזה, היא תוכל לייצר תזרים חופשי של למעלה מ־120 מיליארד דולר בשנתיים הבאות ושל מעל 200 מיליארד דולר בשלוש השנים הבאות". עם זאת הם הוסיפו כי יש סיכון ששולי הרווח הגולמי והתפעולי שלה נמצאים כיום בשיא.

מי המרוויחים הגדולים?

ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה, מחזיק לפי הדיווח האחרון ב־3.8% ממניות החברה, ששווין הנוכחי מגיע ליותר מ־106 מיליארד דולר, עלייה של 60 מיליארד דולר מתחילת השנה. שלושה גופים מוסדיים אמריקאים גדולים הם בעלי עניין בחברה: The Vanguard עם החזקה של 8.3% בשווי נוכחי של 233 מיליארד דולר, בלקרוק עם החזקה של 7.3% בשווי של 206 מיליארד דולר ופידליטי עם 5.2% בשווי 146 מיליארד דולר.

גם ישראל נהנית מהטירוף של אנבידיה. מעבר לעובדה שמרכז הפיתוח של אנבידיה בישראל הוא השני בגודלו אחרי ארה"ב בהשוואה לשאר מרכזי הפיתוח שלה, היא מעסיקה בארץ מעל ל־4,00 עובדים - נתון גבוה מעובדי החברה ב־17 מדינות שונות. "ישראל היא ביתם של חוקרי ומפתח בינה מלאכותית מהמובילים בעולם", הצהיר הואנג לפני פחות משנה.

מאז נראה ששיתוף הפעולה רק התהדק, אחרי רכישת מלאנוקס הישראלית ב־2019, אנבידיה רכשה השנה עוד שני סטארט־אפים מקומיים בתמורה לסכום מצרפי של כמיליארד דולר. Run:Ai ו־Deci Ai, שתיים מהחברות המובילות בישראל בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית.

מהדוח השנתי של אנבידיה, שפורסם בסוף ינואר, עולה כי השווי ההוגן של המניות החסומות שבידי העובדים הסתכם בשנת הכספים האחרונה ב־8.2 מיליארד דולר.