גיוס על תנאי: החברה החדשה שהגיעה לבורסת ת"א

ארבה רובוטיקס מפתחת שבב לרדארי הדמיה לרכב, שמאפשר לספק תמונה ברזולוציה גבוהה של סביבתו, ושוויה עומד על 147 מיליון דולר • הגיוס, בהיקף של כ-103 מיליון שקל, יועבר לחברה בתנאי שתעמוד בשני תנאים מתלים עד סוף מרץ 2025

קובי מרנקו, מנכ''ל ארבה רובוטיקס / צילום: דיוויד גראב
קובי מרנקו, מנכ''ל ארבה רובוטיקס / צילום: דיוויד גראב

חברת האוטוטק ארבה רובוטיקס  החלה להיסחר בבורסה המקומית, ומהשבוע הפכה לחברה דואלית. זאת על רקע גיוס אג"ח שהיא מבצעת בת"א.

ארבה דיווחה על תוצאות המכרז למשקיעים מסווגים, במסגרתו קיבלה הזמנות שמשקפות גיוס של כ-103 מיליון שקל (כ-28 מיליון דולר). עם זאת הכסף יועבר בשלב ראשון לנאמנות ולפי התשקיף, הוא יועבר לחברה כשיתמלאו שני תנאים מתלים, שעליהם להתממש עד לסוף סוף מרץ 2025: החברה תזכה במכרז או חוזה לאספקת מוצריה לאחד מיצרני הרכב המובילים וגם ממוצע שערי הנעילה של מנייתה בנאסד"ק במהלך 30 ימי מסחר רצופים לא יפחת מ־3.1 דולר, ומחזור המסחר לא יפחת מ־100 אלף מניות ביום. מחיר המניה הנוכחי עומד על 1.88 דטלר. 

המניה שזינקה, והאכזבה המקומית: מה עשו השווקים במאי?
שאלות ותשובות | מניית אנבידיה לא מפסיקה לזנק? זאת התחזית של בנק אוף אמריקה

ארבה רובוטיקס מתל אביב מפתחת שבב לרדארי הדמיה לרכב, שמאפשר לספק תמונה ברזולוציה גבוהה של סביבתו. ב-2021, היא מוזגה לחברת SPAC והחלה להיסחר בנאסד"ק בשווי של כחצי מיליארד דולר, אך בדומה לחברות אחרות שמוזגו ל-SPAC באותה תקופה, מנייתה ירדה וכיום שווי החברה עומד על 147 מיליון דולר.

בסוף 2023, היו בקופת ארבה מזומנים, השקעות ופיקדונות בסכום של כ-44 מיליון דולר, לאחר שרשמה תזרים שלילי מפעילות בגובה 33.5 מיליון דולר באותה שנה. ככל הידוע, הגיוס בוצע על רקע סגירה צפויה של עסקה עם לקוח גדול, ונועד להציג ללקוח שיש לחברה איתנות פיננסית מספקת, שתאפשר לה לפעול עד שתתחיל לקבל כסף מהייצור.

"הכסף שמגויס הוא כרית ביטחון"

בכנס אופנהיימר, שנערך השבוע, דיבר מייסד ומנכ"ל החברה קובי מרנקו ואמר שמאזן החברה מאפשר לה להגיע לאן שהיא צריכה עד לאיזון תפעולי ותזרים חיובי. כשנשאל על הגיוס, אמר מרנקו כי קצב שריפת המזומנים של החברה הוא 7-7.5 מיליון דולר לרבעון, וכי הגיוס "יאפשר לנו לגשר על הפער עד לתחילת הכנסות. בשנה הבאה, יש לנו הזמנות של 40 מיליון דולר מהשוק הסיני ברווח גולמי של מעל 50%, ורק על זה אנחנו אמורים להגיע פחות או יותר לאיזון, כך שהכסף שמגויס הוא כרית ביטחון".

מרנקו סיפר על פעילות החברה: "אנחנו חברת צ'יפים בתחום האוטומוטיב. פיתחנו שלושה צ'יפים - משדר, מקלט ומעבד ייעודי לעולם הרדאר. כך, האינטגרטורים הגדולים של תעשיית הרכב יכולים לבנות רדאר הדמיה ולמכור אותו לחברות הרכב". לדבריו, מדובר בחיישן אקטיבי שמשדר גלים אלקטרו־מגנטיים, ובעזרת קליטת הגלים בחזרה מהאובייקטים מסביב, יכול לבנות תמונה תלת־ממדית של העולם סביב, "בכל תאורה ומזג אוויר ובעיקר לטווח מאוד ארוך", כהגדרתו.

החברה מכוונת לשני שווקים: שוק הבטיחות ושוק ה-hands free driving (כלומר שהנהג לא נדרש להחזיק בהגה - רכב אוטונומי), כאשר בתחום הבטיחות, רשות התחבורה של ארה"ב תחייב מ-2029 את כל כלי הרכב הפרטיים בהתקנת אביזר בטיחות שיאפשר בלימת חירום, בכל תנאי תאורה ומזג אוויר. בתחום השני, מרנקו אומר שיש "התפכחות גדולה בתעשייה", ומבינים שייקח יותר זמן עד שזה יגיע. עם זאת, חברות הרכב כבר נערכות לכך מהיום, וארבה נמצאת ב"שורט ליסט" לקראת החלטה במספר הזדמנויות כאלה, עם פוטנציאל הכנסות מצרפי של מיליארדי דולרים.