החורף החמים, הבשורות על הפסקת אש מול חמאס וגם עליות המחירים - כל אלה מגדילים את מחזורי הקניות במשק בשבוע החולף. אחרי שבועיים של ירידות הצרכנים חזרו לבלות ולקנות, כך לפי נתוני מדד הפניקס גמא.
● שלוש חברות תעופה מתכוונות לחזור בקרוב. האם המשבר מאחורינו?
● וולט הקפיצה את דמי התפעול למשתמשים. איך הגיבו המסעדות?
בדרך-כלל חודש ינואר ידוע כחודש פחות חזק בענף הקמעונאות, משום שהוא מגיע לאחר תקופת ה"סיילים" של סוף השנה, אין בו חגים, והוא מאופיין במזג אוויר חורפי. עם זאת, השנה בוצעה העלאת מע"מ מ-17% ל-18%, ולצד זאת גל העלאות מחירים שטף חלק גדול מהספקים ואת רשתות המזון - כך שהמגמה התהפכה.
העלייה הגדולה ביותר של השבוע היא בענף התיירות עם מחזור עסקאות גבוה ב-18% מזה של השבוע הקודם. גידול זה מיוחס לחזרה של חלק מחברות התעופה הזרות, ביניהן בריטיש איירווייס, לופטהנזה ואיזי ג'ט. כמות העסקאות גדלה ב-20%, בעוד שגובה הקנייה הממוצע ירד ב-2%.
במקום השני והשלישי ממוקמים ענפי החשמל והמחשבים והסלולר, שרושמים עלייה במחזורי הקניות לאחר שבועיים רצופים של ירידות משמעותיות. ענף המחשבים והסלולר רשם השבוע עלייה של 16% במחזור הקניות (שילוב של 5% עלייה בכמות העסקאות ו-10% בגובה הקנייה הממוצע), וענף החשמל רשם גידול של 12% במחזור הקניות.
"השבוע החולף היה הראשון ב-2025 שבו ראינו מגמות חיוביות ועליות במחזורי הקניות במרבית ענפי הצריכה והבילוי", אומר נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא. "מעניין יהיה לראות האם חזרתן של חלק מחברות התעופה הזרות והגידול בהיצע הטיסות יוריד את מחירי הטיסות וגובה הקנייה הממוצע בענף".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.