בשבוע שעבר ארקיע יצאה עם בשורה לנוסעים הישראליים: קו חדש שתפעיל לניו יורק החל מחודש פברואר עם שלוש טיסות שבועיות. הטיסות יתבצעו במטוסי איירבוס 330-900 NEO עם קרוב ל-400 מושבים ויוחכרו מהחברה הספרדית-פורטוגזית Iberojet.
● שלוש חברות תעופה מתכוונות לחזור בקרוב. האם המשבר מאחורינו?
● בלעדי | ה"דיל" של אל על והמדינה: הקדמת דיבידנדים תמורת השתתפות בעלויות האבטחה
בחודש פברואר ניתן עדיין למצוא בארקיע מחירים סבירים, החל מ-1,198 דולר לטיסת הלוך ושוב במחלקת תיירים. אך כאשר מגיעים לתקופות הביקוש, המחירים מתחילים לעלות בחדות.
כך, למשל, כרטיסים בחג הפסח - תקופת השיא הידועה כיקרה ביותר בשנה - בתאריכים אקראיים שבדקנו (9-17 באפריל), נמכרים בארקיע במחיר של 2,398 דולר במחלקת תיירים. לשם השוואה, באל על, נכון לשעת הבדיקה, כרטיס הלוך ושוב במחלקת תיירים לאותם התאריכים עולה 1,366 דולר.
מתי החברות האמריקאיות יחזרו?
חברות התעופה האמריקאיות דלתא, יונייטד ואמריקן איירליינס נעלמו לחלוטין מהשוק המקומי, למעט ניסיונות חזרה קצרים בתחילת הקיץ, שהופסקו בעקבות המצב הביטחוני. היחידה שציינה תאריך חזרה היא דלתא, שנכון לעכשיו צפויה לשוב בתחילת אפריל הקרוב, אלא אם תדחה את מועד חזרתה שוב. לפני המלחמה, שלוש החברות האמריקאיות הפעילו יחד כ-55 טיסות שבועיות ליעדים שונים בארה"ב.
הסנאטור טד קרוז (רפובליקאי מטקסס) מעריך כי חברות התעופה האמריקאיות יחזירו את הטיסות לישראל בתוך 30 ימים. בראיון שנערך בוושינגטון די.סי., הצהיר קרוז כי לדעתו השעיית הטיסות אינה נובעת משיקולי בטיחות אלא משיקולים פוליטיים, כאשר לדבריו, ישנה מעורבות מצד איגודי העובדים, ובמיוחד איגוד הדיילים, שהביע עמדות אנטי-ישראליות. קרוז, שעתיד לעמוד בראש ועדת המסחר של הסנאט, ציין כי יש ביכולתו לנקוט צעדים משמעותיים להשבת הטיסות, והביע ביטחון שעד סוף פברואר המצב ייפתר.
יחד עם טיסות אל על, שהציעה 42 טיסות שבועיות בקיץ ו-35 טיסות בחורף, מספר הטיסות הכולל בין ישראל לארה"ב עמד על כמעט 100 טיסות שבועיות בתקופות השיא. כיום אל על מפעילה 44 טיסות שבועיות בלבד ליעדים בארה"ב, ובחודש הבא צפויה ארקיע להוסיף 3 טיסות שבועיות בקו החדש לניו יורק. בהשוואה להיצע לפני המלחמה, היקף הטיסות לארה"ב עדיין עומד על כחצי בלבד מהפעילות לפני המלחמה.
לכן, תוספת של שלוש טיסות שבועיות עם כ-1,200 מושבים רחוקה מלהדביק את הביקוש. לפי ההערכות, חסרות עוד כ-15 טיסות שבועיות של מטוסים רחבי-גוף עם כ-6,000 מושבים שבועיים לקווים לארה"ב (ולא רק לניו יורק) כדי לענות על הצרכים הקיימים.
כמה יכול לחסוך קונקשן?
אולם עדיין יש אלטרנטיבות נוספות עבור מי שמוכן להשקיע שעות בעצירות ביניים, שיוכלו לחסוך כמה מאות דולרים. הנה למשל שתי דוגמאות לטיסות זולות מאלה שמציעות החברות הישראליות בשיא תקופת הביקוש:
ITA - החל מ-707 דולר, עצירת ביניים ברומא (הלוך - 16 שעות המתנה, חזור - 9 שעות המתנה)
לוט - החל מ-1,176 דולר, עצירת ביניים בורשה (הלוך - שעה המתנה, חזור - 4 שעות המתנה)
עוד 3 דברים שקרו בענף:
● ישראייר תשיק שלושה יעדים חדשים באביב ובקיץ 2025: וילנה, באזל ודברצן בהונגריה. החל מ-10 ביוני החברה תטוס פעם בשבוע בימי שלישי לבאזל שבשווייץ. דברצן שבהונגריה - החברה תטוס פעמיים בשבוע בימים שני וחמישי. החל מ-24 באפריל, וילנה שבליטא - החברה תטוס בקו זה פעמים בשבוע בימים ראשון וחמישי החל מ-24 באפריל.
● לאחר סבבי פיטורים וצמצומים במהלך שנת 2024, לקראת הצמיחה בענף התעופה בשנת 2025, ברשות שדות התעופה מגייסים עובדים.
● חברת התעופה האיטלקית ITA, שתחדש את טיסותיה בקו תל אביב-רומא בתחילת פברואר עם טיסה יומית, הודיעה על הרחבת פעילותה עם הוספת טיסה יומית נוספת החל מ-16 בפברואר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.