ב-2010 נפתח לתנועה כביש מנהרות הכרמל, שעלות הקמתו עמדה על כ-1.25 מיליארד שקל • במהלך השנים ניתנו הנחות שונות לרכבים, שאף מומנו מקופת המדינה במאות מיליונים, אך למרות הסבסוד העצום, המחירים רק עלו • האוצר: "הליך עדכון תקנות מנהרות הכרמל בעיצומו"
עסקת המימון מחדש לחברת כרמלטון נעשית ע"י קונסורציום מלווים, בהובלת בנק דיסקונט וקבוצת הביטוח הראל, וכוללת הגדלת חוב בהיקף של כחצי מיליארד שקל
קבוצת הראל ובנק דיסקונט מובילים את קונסורציום המממנים של קבוצת כרמלטון, הכולל גם את כלל ביטוח, מנורה מבטחים ועמיתים • העסקה כוללת הגדלת אשראי בכחצי מיליארד שקל ביחס לחוב הקיים של כרמלטון
בעקבות השלמת העסקה הועבר לשו"ב, הנמצאת בשליטת שרי אריסון ומנוהלת על ידי יובל דגים, תשלום בסך של 588 מיליון שקל • תרשום רווח הון (אחרי מס) של 250-300 מיליון שקל
ההשקעה תתבצע לפי שווי של כ-600 מיליון שקל ■ הצעת הרכישה מצד עמיתים ומנורה מבטחים היא בטווח התחתון של הציפיות המוקדמות של שיכון ובינוי ■ לפי הערכות, שו"ב רוצה להכניס עוד שני גופים מוסדיים לשותפות המוגבלת שתקים
היום התקיים המכרז למכירת עיקר החזקות שיכון ובינוי במנהרות הכרמל ■ במקביל היא נדרשת לקבל את הסכמת השותפה, שמוביל יצחק סוארי, למהלך
שיכון ובינוי תנסה למכור את פרויקט מנהרות הכרמל ההפסדי, כשהיא תחזיק כ-10% מהשותפות ותנהל אותה: "יוצרים פלטפורמה לגופים שמחפשים השקעות לטווח ארוך, עם תשואה והשבחה"
חישוב כלכלי ראשון מסוגו משווה בין עלות הנסיעה במנהרות הכרמל לעומת דרכים חלופיות
חברת כרמלטון הקפיצה את המחירים ביותר מ-50% משנת 2010 - והנהגים רותחים
הכנסות כרמלטון שבבעלות שיכון ובינוי ואלייד עמדו על 37.4 מיליון שקל - גידול של כ-53% לעומת 2012, אך נמוך מהתחזיות בתחילת הפרויקט
לטענת החברה, שנמצאת בבעלות ממשלת סין, אשטרום וסולל בונה לא שילמו לה את מלוא הסכומים המגיעים לה בגין העבודות והפרו את ההסכם בין הצדדים
הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע הטילה קנס מינהלי בסך 25 אלף שקל על חברת דרך ארץ, הזכיינית שמפעילה את כביש 6, בגין הפרת חוק הגנת הפרטיות
שיכון ובינוי, הנמצאת בשליטת שרי אריסון, ומחזיקה מחצית מהבעלות בזכיינית צפויה לרשום רווח הון משמעותי אם תושלם העסקה ■ הנכס רשום בספרים לפי שווי של 136 מיליון שקל והעסקה תבוצע לפי שווי של מאות מיליוני שקלים
שיכון ובינוי המחזיקה מחצית מהבעלות בזכיינית צפויה לרשום רווח הון משמעותי אם תושלם העסקה ■ המנהרות ייפתחו לתנועה בסוף השנה, ארבעה חודשים לפני המועד בהסכם
מדובר במכרז סגור בהיקף 4 מיליון שקל בו התמודד באומן-בר-ריבנאי מול אדלר-חומסקי - שניהם מקושרים לחברות המפעילות את מנהרות האגרה בחיפה
"התלות בגורמים חיצוניים מאוד גדולה. הצלחה בפרויקט BOT במהותו מאוד תלויה בשת"פ בין הזכיין, המדינה והעירייה. הקדשנו הרבה לחיזוק מערכת היחסים"
העלאת מחיריםחוצה ישראלחיפהכביש אגרהכבישיםמבקר המדינהמנהרות הכרמלמשרד האוצרמשרד התחבורהתשתיות תחבורה