ב-2010 נפתח לתנועה כביש מנהרות הכרמל, שעלות הקמתו עמדה על כ-1.25 מיליארד שקל • במהלך השנים ניתנו הנחות שונות לרכבים, שאף מומנו מקופת המדינה במאות מיליונים, אך למרות הסבסוד העצום, המחירים רק עלו • האוצר: "הליך עדכון תקנות מנהרות הכרמל בעיצומו"
איתמר בן מאיר ינהל את זרוע הכבישים שמשותפת לשיכון ובינוי, קרן קיסטון וחברות הביטוח הראל וכלל ושכוללת את דרך ארץ מנהרות הכרמל ועוד
עסקת המימון מחדש לחברת כרמלטון נעשית ע"י קונסורציום מלווים, בהובלת בנק דיסקונט וקבוצת הביטוח הראל, וכוללת הגדלת חוב בהיקף של כחצי מיליארד שקל
קבוצת הראל ובנק דיסקונט מובילים את קונסורציום המממנים של קבוצת כרמלטון, הכולל גם את כלל ביטוח, מנורה מבטחים ועמיתים • העסקה כוללת הגדלת אשראי בכחצי מיליארד שקל ביחס לחוב הקיים של כרמלטון
קבוצת הבנייה והתשתיות, הנמצאת בשליטת איש העסקים נתי סיידוף, הציגה בשנה שעברה הכנסות של כ-6.3 מיליארד שקל - ירידה קלה של 1.6% לעומת ההכנסות בשנת 2017 • בשורה התחתונה, רשמה שו"ב קפיצה של 114% ברווח הנקי אשתקד, לרמה של כ-495 מיליון שקל • המניה מזנקת הבוקר ב-9%
בעקבות השלמת העסקה הועבר לשו"ב, הנמצאת בשליטת שרי אריסון ומנוהלת על ידי יובל דגים, תשלום בסך של 588 מיליון שקל • תרשום רווח הון (אחרי מס) של 250-300 מיליון שקל
במקביל תרכוש אלייד של יצחק סוארי משו"ב את זיכיון תפעול קרית הממשלה בירושלים ■ העסקה צפויה להניב לשו"ב רווח הון של כ-300 מיליון שקל
בזמן שהחברות הסיניות עדיין מהססות אם להיכנס לפרויקטי המגורים בישראל, בענף התשתיות דריסת הרגל שלהן יותר ויותר משמעותית ■ הקבלנים נגד, הממשלה בעד - מי צודק?
באוצר מקווים כי ההסכם יביא לניצול טוב יותר של התשתית במנהרות הכרמל ולשיפור במצב התחבורה במטרופולין חיפה
אלייד של סוארי, המחזיקה 50% מזכיינית המנהרות, הציגה דרישות המעוררות התנגדות אצל הגופים האמורים לרכוש את רוב החזקות שיכון ובינוי בזכיינית, לפי שווי חברה של יותר ממיליארד שקל
המוסדיים ישקיעו 580 מיליון שקל בשותפות מוגבלת, שתחזיק 45% ממניות כרמלטון, זכיינית המנהרות, המוערכת בשווי של יותר ממיליארד שקל
ההשקעה תתבצע לפי שווי של כ-600 מיליון שקל ■ הצעת הרכישה מצד עמיתים ומנורה מבטחים היא בטווח התחתון של הציפיות המוקדמות של שיכון ובינוי ■ לפי הערכות, שו"ב רוצה להכניס עוד שני גופים מוסדיים לשותפות המוגבלת שתקים
היום התקיים המכרז למכירת עיקר החזקות שיכון ובינוי במנהרות הכרמל ■ במקביל היא נדרשת לקבל את הסכמת השותפה, שמוביל יצחק סוארי, למהלך
שר האוצר התערב - ומחיר המעבר במנהרות, שעמד על 8.60 ותוכנן להתייקר בקרוב, יוזל ■ מ-2011 זינק מחיר האגרה ביותר מ-50%, מ-5.70 עד 8.60 שקל היום
החברה צפויה לקיים בתחילת החודש הבא מכרז להשקעה בשותפות מוגבלת, שבה יוכנסו עיקר החזקותיה במנהרות הכרמל (45%) ונתיבי הצפון (50%), לפי שווי של 600-700 מיליון שקל
שיכון ובינוי תנסה למכור את פרויקט מנהרות הכרמל ההפסדי, כשהיא תחזיק כ-10% מהשותפות ותנהל אותה: "יוצרים פלטפורמה לגופים שמחפשים השקעות לטווח ארוך, עם תשואה והשבחה"
המומלצותהעלאת מחיריםחוצה ישראלישראל קנדהכביש אגרהמשרד האוצרמשרד התחבורהנתיבי איילוןשיכון ובינויתשתיות תחבורה