מבקר המדינה מציין כי מינוי חברת חוצה ישראל נעשה באיחור, וכי לא היה גורם ממשלתי לפיקוח מקיף על הפרויקטים בשלבי הייזום, התכנון, הביצוע וההרצה
תאונת אוטובוס קשה במנהרות הכרמל בחיפה ■ פצוע אחד מוגדר כפצוע אנוש ■ 3 פצועים קשה והיתר קל עד בינוני
חישוב כלכלי ראשון מסוגו משווה בין עלות הנסיעה במנהרות הכרמל לעומת דרכים חלופיות
חברת כרמלטון הקפיצה את המחירים ביותר מ-50% משנת 2010 - והנהגים רותחים
מאחורי מיזמי התשתיות הגדולים בארץ, הנבנים בשיתוף המגזר הפרטי, עומדת כבר 20 שנה עו"ד נועה מי-דן, המייצגת את המדינה ואת הבנקים ■ "כשאני נוסעת במנהרות הכרמל, ואפילו כשאני שותה מים מותפלים, יש לי הרגשה מצוינת"
הכנסות כרמלטון שבבעלות שיכון ובינוי ואלייד עמדו על 37.4 מיליון שקל - גידול של כ-53% לעומת 2012, אך נמוך מהתחזיות בתחילת הפרויקט
לטענת החברה, שנמצאת בבעלות ממשלת סין, אשטרום וסולל בונה לא שילמו לה את מלוא הסכומים המגיעים לה בגין העבודות והפרו את ההסכם בין הצדדים
ועדות הערר של כביש 6 ומנהרות הכרמל נועדו לפקח על פעילותן ■ עו"ד אילן בומבך, שמונה כיו"ר החדש של שתי הוועדות, מבטיח לרסן את ההשתוללות הקיימת לעתים בגביית החובות
ועדות הערר של כביש 6 ומנהרות הכרמל הן גופים שיפוטיים סטטוטוריים, המשמשות כערכאת ערעור בפני כל אדם החולק על חיוב שהוטל עליו בעקבות שימוש בכבישי האגרה
כבישי האגרה בישראל הולכים ותופסים תאוצה ■ כשנסיעה בנתיב המהיר לת"א יכולה לעלות 500 שקל לחודש (לא כולל דלק), מה הפלא שאף אחד לא ממהר לדאוג לתחבורה ציבורית?
קבוצת עזריאלי פותחת מרכז עסקים בחולון בהשקעה של 720 מ' ש' ומסתכלת צפונה לחיפה ■ דוד עזריאלי: פרויקט מנהרות הכרמל מביא אותנו קרוב יותר להגשת הפרויקט
שיכון ובינוי המחזיקה מחצית מהבעלות בזכיינית צפויה לרשום רווח הון משמעותי אם תושלם העסקה ■ המנהרות ייפתחו לתנועה בסוף השנה, ארבעה חודשים לפני המועד בהסכם
מדובר במכרז סגור בהיקף 4 מיליון שקל בו התמודד באומן-בר-ריבנאי מול אדלר-חומסקי - שניהם מקושרים לחברות המפעילות את מנהרות האגרה בחיפה
"התלות בגורמים חיצוניים מאוד גדולה. הצלחה בפרויקט BOT במהותו מאוד תלויה בשת"פ בין הזכיין, המדינה והעירייה. הקדשנו הרבה לחיזוק מערכת היחסים"
זכיינית הפרויקט, קבוצת כרמלטון, חתמה על הסכם עם דרך ארץ להקמה והפעלה של מערכת האגרה בכביש ■ מדובר בהסכם גדול נוסף לדרך ארץ, לאחר שלאחרונה חתמה הסכם להפעלת כביש 431 ב-300 מיליון שקל
המימון - בהתאם לחשיפת "גלובס" כבטחון לחוב, הועמדה ערבות בנקאית של 12.5 מיליון שקל וערבות של בעלי המניות של כרמלטון - שיכון ובינוי ואשטרום
המומלצותהעלאת מחיריםחוצה ישראלישראל קנדהכביש אגרהמשרד האוצרמשרד התחבורהנתיבי איילוןשיכון ובינויתשתיות תחבורה