צרכני שטראוס מרוצים במיוחד מהאיכות, צרכני תנובה מרוצים מהטעם, טרה מובילה בנוחות האריזות, וגד מובילה בשאלת ההרכב התזונתי ■ סקר החברות המובילות של "גלובס" בדק את ענף החלב וגילה אי שביעות-רצון גורפת מהמחירים
מנגד, הגבינות הארוזות והיקרות מוצעות ללא הגבלה ■ האם תנובה מווסתת את הביקוש לגבינות הצהובות שבפיקוח? ■ בכיר לשעבר בשוק החלב: "מדובר בתכנון בלבד. אם לא הייתה תקלה מהותית, כל בלוק גבינה מתאים לכל סוגי המכירה"
יצרניות המזון לא הפנימו עד הסוף את לקחי חרם הקוטג'. חבל
כך התייקר המוצר ב-4.8%, שיעור המתווסף לעליית מחיר שביצעה החברה בנובמבר ■ קמעונאי: "הם עשו תרגיל כדי שלא נשים לב. זו שערורייה. זה מהלך מסריח" ■ טרה: "גודל האריזה הותאם לצרכני המוצר"
ב-2012 הוציא הצרכן הישראלי 7.58 מיליארד שקל על מוצרי חלב - רק כחצי אחוז יותר מאשר בשנה הקודמת ■ טרה, שנהנתה במשך 4 שנים מצמיחה, יורדת באופן חד במכירות ■ בכיר בענף: הרשתות לא מוכנות להוריד גרוש אחד מהרווחיות
תנובה, שטראוס וטרה העלו מחירים בשיעור כפול מהעלייה בתשומות ■ הנה דוגמה: מאז שאייפקס רכשה את השליטה בתנובה ב-2007, מחיר היופלה דיאט קפץ ב-34% ■ האם המחירים ירדו כשהתשומות ירדו? הצחקתם את המחלבות
רק היום נחת על שולחן מנכ"ל טרה, ארן אלסנר, מכתב מטעם עמותת הגורם האנושי ובו קריאה להימנע מעליית מחירים ■ בשבוע שעבר הודיעו גם שטראוס וגם תנובה על העלאת מחירים בשיעור של עד כ-4.8%
לאחר ששטראוס ותנובה הכריזו על העלאת מחירים, העמותה דורשת מטרה להימנע ממהלך דומה: "חברה שתימנע מעליית מחירים תהנה מהגירת לקוחות"
(עדכון) - מחיר החלב הגולמי עלה ב-9.4%, אך מוצרי החלב בפיקוח צפויים להתייקר בשיעור נמוך יותר ■ באוצר הוחלט להפחית את מכסי המגן למוצרי החלב
טרה נערכת להתרחבות - ותנובה נערכת להשיב מלחמה ■ שאלת המפתח היא האם טרה תנקוט באסטרטגיית מחיר ובאיזה עומק
המענק שאושר לטרה מהווה 23% מהשקעתה הכוללת בהקמת המחלבה בפארק התעשיות נועם ■ התחייבה להעסיק 650 עובדים במחלבה החדשה
לקראת פתיחת המחלבה החדשה של טרה בדרום, תנובה מתכננת מלחמת מחירים, מוצרים חדשים והגבלה על קניית החלב של המתחרות מהרפתנים ■ בכיר בשוק החלב: "גם שטראוס תיפגע, אבל ברור שבטרה מסמנים קודם את תנובה"
טרה לא מצליחה לתפוס נתח שוק משמעותי בקטגוריית המעדנים, וכלל מכירותיה בקטגוריה צנחו ב-28% ■ מהלך הוזלת המילקי של שטראוס הוכיח את עצמו
שנה אחרי שנחשפה שערוריית עליות המחירים והתמחור הלא ריאלי של מוצרי המזון בארץ, רשם הצרכן לא מעט הישגים ■ עם זאת, בשורה התחתונה מחאת הקוטג' לא יצרה כאן מהפכה של ממש ■ האם יש סיכוי להתקדמות נוספת בקיץ?
מכירות שוקו תנובה צנחו במארס ב-21% ■ עצירת אספקת היופלה פגעה במכירות המעדנים לפעוטות, שצנחו ב-36% ■ שוק החלב ירד ברבעון הראשון ב-0.4%
ברבעון הראשון אסם שמרה על כוחה, סנו התחזקה, וליימן שליסל נכנסה לראשונה לדירוג 10 הספקים המובילים במזון ■ מכירות מוצרי הצריכה השוטפת צמחו ב-4%
החברה המרכזית למשקאות קליםהעלאת מחיריםחלבחלב מתורבתטכנולוגיה: פודטקמוצרי חלבמחירי המזוןקוקה קולהשטראוסתנובה