פרויקט המטרו של גוש דן

כתבות אחרונות

 
מטרו. על פי לוחות הזמנים, בשנת 2024 יתחיל השלב הראשון של ביצוע הפרויקט / אילוסטרציה: Shutterstock, Dmitry Tkachenko Photo

הדיל של המדינה והרשויות המקומיות לקידום פרויקט המטרו

ההסכם שפרסם השבוע משרד האוצר קובע כי הרשויות יעבירו 4.5 מיליארד שקל לתקציב המטרו • נראה כי הרשויות מבינות שבמוקדם או במאוחר פרויקט התחבורה יצא לדרך, וגם המדינה מצידה מכירה בחשיבות ההסכמות ומנסה לנטרל התנגדויות

אסף זגריזק 05.04.2022
מטרו / צילום: Shutterstock, prochasson frederic

הסכם מימון המטרו עם הרשויות המקומיות גובש: ישלמו 4.5 מיליארד שקל מעלות הפרויקט

ההסכם פורסם במסגרת צו להערות הציבור, והוא קובע תשלום שנתי לכל עיר בהתאם למצבה הכלכלי ולמספר תחנות המטרו והרכבת הקלה שיוקמו בה וכן את משך הזמן שהן ישלמו • שתיים מתוכניות המטרו צפויות לעלות לאישור הממשלה בחודש מאי

אסף זגריזק 03.04.2022
יעל סלומון, מנהלת אגף מטרו במינהל התכנון / צילום: איל יצהר

מנהלת אגף מטרו במינהל התכנון: "צריך להבין שבלי תחנת תחזוקה אין קו"

עוד אמרה יעל סלומון, מנהלת אגף מטרו במינהל התכנון, בוועידת הרכב של גלובס, כי תוכניות המטרו צפויות להגיע לאישור הממשלה לאחר הפסח, וטענה: "יש התנגדות מאוד גדולה לקיומו של הדפו; רק עיריית אור יהודה הבינה את הצורך"

יובל ניסני 31.03.2022
מטרו / צילום: Shutterstock, prochasson frederic

לא רק במרכז תל אביב: אלה חמשת אזורי התעסוקה המבטיחים ליד תחנות המטרו

תחנות המטרו, שסביבתן הקרובה תקבל זכויות בנייה מורחבות, צפויות לחולל מהפכה נדל"נית ולא רק תחבורתית • מהם האזורים המומלצים ליזמים שמחפשים שטחים שיהפכו בעתיד למוקד משיכה לעובדים, לעסקים וללקוחות

אסף זגריזק 30.03.2022
מטרו. עלות הפרויקט בישראל מוערכת ב-150 מיליארד שקל, כאשר ההוצאה צפויה להתפרס על פני עשור / צילום: אלי גנצר

בנק ישראל: הממשלה צריכה לגשר על פערי המימון של המטרו

המימון לפרויקט המטרו אמור להגיע בחלקו מתקבולי מסים - דבר שיכול ליצור פער בין תזמון ההכנסות לתזמון ההוצאות בשלב ביצוע הפרויקט • לפי הבנק המרכזי, על הממשלה לגשר על פערי התזמון במימון הפרויקט באמצעות תקציב המדינה או ע"י הגדלת החוב

אסף זגריזק 15.03.2022
הבור לחניית הרכבות בקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים / צילום: שפיר הנדסה

מעל מוסך הרכבת הקלה בירושלים יבנה בניין משרדים, והוא רק הראשון

תקרת בטון בעובי 2 מטרים שתיבנה על מוסך הרכבת הקלה בירושלים תישא בניין משרדים גדול • בתכנון יש עוד מתחמים כאלה מעל מוסכי המטרו, אז למה לא ברכבת הקלה בגוש דן?

אסף זגריזק 13.03.2022
רכבת תחתית בלונדון. הרכבות הנטושות בעיר הוצפו שוב / צילום: Shutterstock, Dmitry Tkachenko Photo

12 חברות מועמדות לנהל את פרויקט המטרו, אבל הוא תקוע בכנסת

מושב החורף מסתיים, והחוק שהיה אמור לעבור במהלך 2021 ממתין ואיתו התוכניות שמוכנות לאישור הממשלה • החשש: העיכובים הבירוקרטיים ימנעו את תחילת העבודות בשטח שתוכננו ל-2024

אסף זגריזק 08.03.2022
מטרו / צילום: Shutterstock, prochasson frederic

המטרו עוד לא אושר, אבל המדינה כבר מתקצבת עליו מיזמים ב־80 מיליון שקל

עם קואליציה על כרעי תרנגולת ורקורד של עיכובים מתמשכים במיזמי ענק, משרד האוצר ומינהל התכנון מקדמים בשבועות האחרונים תוכניות ענק המבוססות על הקמת המטרו • אלא שהרכבת התחתית רחוקה מהמסילה ואפילו החוק שמכוחו יוקם הפרויקט - עדיין לא אושר

דרור מרמור 26.02.2022
שלט לקו הירוק של הרכבת הקלה בכניסה לחולון (כביש 4) / צילום: נת''ע

חשש לניגוד עניינים בבניית הקו האדום והירוק ברכבת הקלה

חברת מנרב החזקות הודיעה ב-2019 על זכייתה במכרז לביצוע עבודות הגמר בתחנות הקו האדום • מאוחר יותר רכשו את החברה האחים וייל שמחזיקים היום ב-5% ממנה • אלא שנוסף לחלקם בחברת ההחזקות, האחים וייל הם בעלי מניות בחברה שמנהלת ומפקחת על בניית התחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה בגוש דן

אסף זגריזק 21.02.2022
מטרו. רשות הצעת החוק תוציא לדרך את רשות המטרו / אילוסטרציה: אייל פישר

עוד התקדמות: חוק המטרו עבר בוועדה למיזמי תשתית לאומיים

החוק שאושר דומה מאוד להצעה שהגישה הממשלה לוועדה, והוא מסדיר את עבודת וסמכות רשות המטרו והמועצה המאסדרת למטרו, שיעבור ב-24 רשויות מרחובות ועד רעננה ויכלול כ-109 תחנות • 30% מהמתחמים סביב המטרו יוקצו לדיור בר-השגה

אסף זגריזק 15.02.2022
נתיבי איילון / צילום: Shutterstock

רוב הישראלים גרים קרוב לעבודה אבל עדיין תקועים בפקקים: אלה הפתרונות האפשריים

אחרי שנים שבהן נבנו בעיקר מיזמי תשתית שמשרתים את הרכב הפרטי ותוכננו שכונות שבהן אין ברירה אלא להחזיק שני כלי רכב למשפחה, אין פלא שהפקקים בדרך לעבודה רק מתארכים • הפתרונות: פרויקטים להסעת המונים בין ערים באותו מרחב, ותכנון שכולל עירוב שימושים

אסף זגריזק 02.02.2022
נסיעת מבחן של הרכבת הקלה בתל אביב / צילום: כדיה לוי

הרכבת הקלה והמטרו אמורים להושיע אותנו מהפקקים. כמה זמן זה עוד ייקח?

הרכבת הקלה בגוש דן והמטרו הם כבר לא רק בגדר חזון, אלא פרויקטים שאמורים לצאת לדרך בעוד שנים ספורות ולחולל מהפכה בתחומי התחבורה והדיור בישראל • אבל בינתיים האור שבקצה המנהרה מתעכב, וישנן גם לא מעט שאלות לגביו: האם הרכבות יפעלו בשבת, איך ישראל תעמוד במימון המטרו ומה אפשר לעשות בינתיים? • האזינו

אורי פסובסקי וגיא ליברמן 06.12.2021
מטרו / צילום: Shutterstock, prochasson frederic

קבוצת אג'יס גדיש נבחרה לנהל את רשת המטרו במטרופולין דן

לאחר הליך מכרזי שקיימה החברה הממשלתית נת"ע, נבחרה הקבוצה לנהל את רשת המטרו העתידית של גוש דן • החברה תרכז ותנהל את כלל פעילות ההיערכות לביצוע הפרויקט ותייצר תוכנית לבנייה והפעלה של הרשת

גיא ליברמן 30.11.2021
אמיר ירון נגיד בנק ישראל / צילום: יונתן בלום

בנק ישראל: אופי מימון המטרו בעייתי ועלול לעכב את הפרויקט

בבנק ישראל הביאו את הדחייה בהפעלת אגרת הגודש כדוגמה לכך שקשה להסתמך על תקבולים כמקורות מימון לפרויקט הגרנדיוזי

גיא בן סימון 17.11.2021
בנייה בראש העין. ''תנופת פיתוח בעלת השלכות משמעותיות'' / צילום: שלומי יוסף
ראש העין | בדיקת גלובס

נשכחה מאחור: המהפכה המתוכננת בתחבורה הציבורית לא תחבר את ראש העין למרכז

לאיזו עיר תהיה בעתיד הנגישות התחבורתית הטובה ביותר? לאחר שייבנו עשרת פרויקטי התחבורה הגדולים, בת"א, בחולון ובראשל"צ יקבלו התושבים מקסימום תחנות ונגישות • ראש העין, שחוותה היקפי בנייה עצומים בשנים האחרונות, לא תתחבר אפילו לפרויקט אחד

גיא ליברמן 15.11.2021
חיים גליק, מנכ''ל נת''ע / צילום: איל יצהר

לבנות מטרו בגוש דן? בנת"ע לא מצליחים לכנס דירקטוריון מתפקד

כבר חודשים ארוכים שלדירקטוריון נת"ע אין יו"ר, וכיוון שנותרו בו רק ארבעה חברים, הוא חסר קוורום - מינימום המשתתפים הנדרש כדי שהחלטותיו יהיו תקפות • בינתיים החברה עושה הכול כדי שהמטרו של גוש דן, שעלותו מוערכת בכ-150 מיליארד שקל, יהיה תחת אחריותה

גיא ליברמן 09.11.2021

   123456789101112   

   נמצאו 178 כתבות   |   עמוד 8 מתוך 12