אבל כמו מעל הענף כולו, גם מעל רשת מרחפת השאלה הגדולה באמת: איך ייראה שוק הטלוויזיה החל מנובמבר 2017, כשלפחות נכון לעכשיו מאותו רגע אמורים לפעול כאן שלושה ערוצי ברודקאסט בשוק שכבר כיום מתקשה להחזיק שני גופים כאלה. ההיערכות לשבעה ימים דורשת סכומים גדולים וברשת מחפשים כיום משקיע נוסף שיזרים אותם. אופציה אחרת שעולה ויורדת לסירוגין מהפרק היא מיזוג עם ערוץ 10, שכרגע נראה בעייתי מלא מעט בחינות, אך ייתכן שככל שיתקרב המועד הקובע תהיה נכונות גדולה יותר משני הצדדים להגיע להבנות.
אם בכל זאת נלך בסופו של דבר לעידן של שלושה ערוצים, רשת בהחלט תוכל למצוא משענת מסוימת באותן תוכניות ריאליטי, במאבק שייפתח מיד על כיבוש לב הצופה בעידן שאחרי אפיק 22, אבל גם כאן המצב אינו פשוט. התוכניות הללו יקרות מאוד להפקה, וגם אם הן מספקות את היוקרה של כיבוש טבלאות הרייטינג הן לא תמיד מספקות את הסחורה גם בפן הפיננסי. כדי שפרק בעלות הפקה של יותר ממיליון שקל יהיה כלכלי, הוא זקוק לשוק פרסום בריא ולנתח (Share) גדול מעוגת הצפייה, ובשוק של שלושה ערוצים - אולי אפילו ארבעה כולל התאגיד - האתגר הזה יהיה קשה עוד יותר.
בינתיים צבי ורשת בהחלט יכולים להביט בסיפוק על טבלאות הרייטינג של השנה האחרונה, לאחר שלראשונה זה יותר מעשור הצליחו שם לסיים את השנה עם רייטינג גבוה יותר (בפער קטן מאוד) מזה של קשת. אין לזה, כפי שציינו, משמעות גדולה מדי בפן האסטרטגי והפיננסי, אבל גם זריקת עידוד למוראל זה לא מעט, בשוק שהמוטו שלו בשנים הקרובות עומד כנראה להיות הישרדות.
יונתן כיתאין