תעשיית הטלוויזיה הישראלית ממשיכה להיתפש כאטרקטיבית בעולם, מה שבא לידי ביטוי גם בכניסתן של ענקיות מהתחום להשקעה בחברות מקומיות, וגם במכירה מוגברת של סדרות ופורמטים ישראליים לעולם. מי שמובילה את התחום הזה בישראל היא קשת אינטרנשיונל (KI) של זכיינית ערוץ 2 קשת, שבראשה עומד אלון שטרוזמן. בקשת מדווחים כי 2016 הייתה שנה דרמטית עבור החברה שהכפילה את הכנסותיה. השנה גם הוכרז כי KI תפיק יחד עם HBO האמריקאית סדרה שתצולם בישראל, ותיכתב על ידי חגי לוי ("בטיפול", "הרומן").
קשת אינטרנשיונל חדרה השנה גם לשווקים חדשים ופתחה משרדים ונציגויות באסיה ובאמריקה הלטינית, בנוסף לבסיסים הקיימים שלה בארה"ב ובבריטניה. היא גם מתרחבת מבחינת תחומי פעילות, כשדגש מושם על תחום הגיימינג למשל, כשלצורך כך הוקמה חטיבה ייעודית.
בין נכסי התוכן הבולטים של החברה שנמכרים בעולם ניתן למנות את "הכוכב הבא", השעשועון "בום", "חטופים" והגרסה הבריטית ל"פלפלים צהובים".
מי שאולי המציא את התחום הזה בישראל הוא אבי ארמוזה ("ארמוזה פורמטס") שכבר חתום על הצלחות גדולות בתחום כמו "בני ערובה" ו"לעוף על המיליון". החברה עוסקת גם בפיתוח של פורמטים מקוריים וגם בהפצה, והשנה היא מכרה משחק טלוויזיה בשם "בבושקה" ל-ITV, שהוא הערוץ המסחרי הגדול בבריטניה. בשדה הפקות המקור הישראליות החברה מכרה את "אחת אפס אפס" ששודרה בערוץ 10, לפיתוח ואדפטציה לארה"ב ולקנדה, והסדרה גם שודרה בברזיל במסגרת חודש ישראל ב-Globosat. גם הסדרה הקומית "לה פמיליה" שמשודרת בערוץ 10 הופצה השנה על ידי החברה למדינות שונות בעולם.
ארמוזה עצמו אמר לאחרונה ל"גלובס", כי "בעולם חלות בשנים האחרונות התפתחויות ביחס ולנכונות של מדינות לקבל סדרות דרמה חזקות, גם אם הן לא באות מארה"ב או מאנגליה. נוצר כאן איזשהו שוק לסדרות ישראליות, וזה די מרגש".
יונתן כיתאין