העיתונות העצמאית בישראל מצליחה, בקושי רב, להחזיק את הראש מעל המים. הפורמט מפתה - תוכן טוב אמור לייצר טראפיק שיתורגם להכנסות ויאפשר לעיתונאים חופש מצנזורה. מי לעזאזל צריך מו"ל כשיש אינטרנט?
המציאות כהרגלה סבוכה יותר, בין השאר בגלל שמספרם של קוראי העברית בעולם הוא זניח. בפועל האתרים הקטנים, במקרים רבים מדובר על אתר של איש אחד, מתבססים על הנכונות הלא מספיק גבוהה של הקוראים לשלם על תוכן. אם מתעלמים לרגע מהמודל העסקי הרעוע, ראוי לברך את העיתונאים הללו על הדבקות במטרה ועל ההתמודדות הלא פשוטה. מילה טובה במיוחד מגיעה לצוות של אתר "המקום הכי חם בגיהנום" ולשרון שפורר, שחשפו השנה את פרשת אלון קסטיאל.
עידן רבי