עסק על אוטומט
חברת הוט רושמת שנה נהדרת מבחינתה. לא רק במובן של התוצאות הכספיות, אלא גם שבמשך שנה שלמה הצליחה הוט להשקיט את הרעשים סביבה ולהפסיק את הביקורת הקטלנית על מערך השירות שלה, תוך שהיא ממשיכה ביתר שאת לייצר ערך מוסף בשירותי התוכן, דרך הפקות המקור הייחודיות, שהפכו לסימן היכר שלה.
יש שיגידו שההצלחה של הוט בטיפול בשירות עשתה את השינוי, אבל זה רק חלק מהסיפור. הפקות המקור, שדרהי בחושיו העסקיים נתן להן דרור (כי באף אחת מהחברות בקבוצת אלטיס אין דגש כל כך כבד על הפקות המקור), הן אחד הכלים המשמעותיים ביותר שיש להוט בתחום שימור הלקוחות בתחרות שמתעצמת מכיוון yes, סלקום ומכיוון נטפליקס וכו'.
מומחים בתחום מעריכים, כי זהו הכלי שדרכו הוט הצליחה לבסס דימוי של חברה ישראלית, ששורשיה נטועים עמוק בהוויה הישראלית (זגורי, אנחנו במפה, מטומטמת ועוד - סדרות ששוברות כל פעם מחדש את שיאי הצפייה). רובנו רוצים לראות את ההשתקפות של חיינו בטלוויזיה, והוט, בניגוד ליס שמשתדלת להפיץ ארומה של חו"ל, עושה זאת ישר לתוך הבטן.
אז זו הנוסחה: שיפור בשירות, התייצבות במערכות התקשורת עם מינימום תקלות, הפקות המקור ותוכן איכותי מחו"ל. והצופים מוכנים לשלם על זה. הנטישות בהוט הצטמצמו משמעותית - הישג שיירשם לזכותה של המנכ"לית טל גרנות גולדשטיין.
לצד ההישג המקומי של גרנות גולדשטיין, העובדה שהוט החלה לעבוד כחלק מקבוצת תקשורת בינלאומית של דרהי, מסייעת מאוד כאן בארץ. דרהי חסך לגרנות גולדשטיין את ההתעסקות בטכנולוגיה ובהנדסה שמוכתבים מלמעלה. כמו כן, יש לה הרבה פחות כאבי ראש הנוגעים לענייני כספים, שגם כן מתנהלים בפיקוח אדוק של התאגיד הבינלאומי. סביב גרנות גולדשטיין נבנתה נוסחה שמאפשרת לה להתמקד בדברים חשובים, כמו בהצעות השיווקיות שעובדות היטב בשוק הסלולר, ובשירות שעובד הרבה יותר טוב מאז שהיא מונתה לתפקיד.
אז אמנם פטריק דרהי נמצא בישראל הרבה פחות, בשל התרחבות עסקיו הבינלאומיים, אבל נראה שגם אין לו סיבה להגיע הנה בתכיפות כמו בעבר.
הוט נהנית מעדנה גם בתחום הרגולטורי, ומ"מאזן אימה" מול בזק בכל הנוגע להשקעה טכנולוגיות חדשות (שתיהן לא רצות להשקיע סכומי כסף כבדים בשדרוג הרשתות), וכך היא מוצאת את עצמה לא מאותגרת על ידי המתחרה המושבעת שלה. מין אזור נוחות נעים כזה שהיא הייתה מאוד שמחה לשמר.
כתב: גד פרץ